Eimuffins

Eens een keer wat anders dan een gekookt ei en boordevol smaak. Deze eimuffins kun je naar eigen voorkeur samenstellen en er zijn ontelbare variaties mogelijk. Lekker als ontbijt, lunch of zoals ik ze zelf vaak gebruik als tussendoortje. Maak de eimuffins de avond van tevoren zodat je de volgende dag geen tijd kwijt bent. Ze zijn zowel warm als koud erg lekker. 

Ingrediënten

Voor ca. 8 muffins | Bereidingstijd 30 minuten

4 eieren
scheutje (plantaardige) melk 
1 lenteui
1/2 paprika
1 kleine wortel
geraspte kaas (optioneel)
Zout/peper (optioneel)

Bereiding

  1. Verwarm de oven voor op 180 graden
  2. Snij de lenteui in ringetjes, de paprika in kleine blokjes en rasp de wortel grof. 
  3. Kluts de eieren samen met de (plantaardige) melk en eventueel wat zout en peper
  4. Verdeel de groente over 8 muffinvormpjes en verdeel vervolgens het eimengsel hierover heen. 
  5. Strooi tot slot nog wat geraspte kaas over de eimuffins en laat in ca 20 minuten gaar worden in de oven. 

Variatietips

Vervang de geraspte kaas door feta voor een intensere smaak (zout is dan niet nodig)

Varieer met groenten: broccoli, prei, doperwten, tomaatjes, taugé, champignons en spinazie zijn ook allemaal erg lekker. 

Je kunt ook stukjes vlees of vis toevoegen: gebakken kip, hamreepjes, spekjes, (gerookte) zalm of garnalen passen er prima bij. 

About the author: admin

Leave a Reply

Your email address will not be published.